Fasa perubahan

[just a sempoi and a quick post insyaAllah]

—————————

Alhamdulillah.

At last aku berjaya tamatkan bachelor degree for three years. At last..

Tapi kehidupan selepas habis belajar sebenarnya lebih mencabar. Too many things yang aku nak capai. There is always something yang nak ditulis dalam wishlist aku. Tapi sejauh mana aku punyai perancangan yang tersusun untuk kehidupan ni.

Emmm..

At the age yang sepatutnya dah banyak benda yang aku patut kuasai, aku sebenarnya rasa jauh ketinggalan. Sebagai perempuan, lagi lah banyaaaaaak benda yang perlu fikirkan.

So, just a very suddent decision yang aku buat, i’ve decided to try for cikgu tadika. Haha. The hardest part bila aku kena interact with kids. I have a awkward-kinda shy feeling bila bersama budak. Serius. But most of the time, aku redah je. Jadi hipokrit and try to enjoy the feeling.
Kadang2 kesian kat diri sendiri jugak, apesal lah i turn myself to be pelik gini. Sooo, perhaps being a chikgu is the best job for this time being. This is not permanent yet. After a few months, i will do something for my master. Yeayyyy!!! Back to school.

By the way, currently aku agak bercelaru dengan hala tuju hidup sendiri. I thought it would be nice if aku pursue dalam bidang something related to bussiness. But, my favourite teacher, tiba2 encourage aku untuk go further. Dia still ingat the first thing i told her when i got the offer for my bachelor degree. *terharuuu..
Go, find yourself become a lecturer one day.
Me: ouhhh…. ^^!

Haha. It just part of the plan. But subject to change.

Tapi yang paling susah for this time being, adalah macamana aku nak survive with a poor financial support. Semua benda need money. Even now, aku masih di rumah, memikirkan cara yang terbaik. Well, keadaan perlu untuk lebih berdikari. Emm.

Above all, perancangan Allah tu adalah yang terbaik.

I have an ayat yang refleks keadaan aku sekarang, and everytime aku ingat ayat ni, it makes me feel stronger inside. Sebab fasa perubahan yang berlaku bukan hanya melibatkan fizikal dan persekitaran, tapi melibatkan jiwa dan matlamat kita. Bukankah matlamat kita hanya untuk menuju pada Dia?

Dan janganlah kamu (merasa) lemah dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang beriman.”
3:139

Indeed, i need to be strong.
Just dont be too fragile :’)

IMG_3265.JPG

3 thoughts on “Fasa perubahan

  1. “Dan janganlah kamu (merasa) kemah dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang beriman.”
    3:139”
    Thank you for your inspiration. Just don be too fragile.
    sekarang saya pon dlm fasa perubahan persekitaran, berada di luar kampus. having praktikal.

    Like

Leave a comment