time and space

 

 

photo_2016-03-02_22-57-52

 

someone shared this picture to me.

deep.

untuk ke berapa kali agaknya aku telah membiarkan Allah cemburu terhadap kerinduan aku pada manusia..

untuk kali ke berapa agaknya aku telah meng’ilah’ kan perkara yang lain selain Allah.

 

Allahu, tiada lah sedih atas kerinduan pada manusia itu yang aku ratapi,  melainkan kecewanya aku pada diri sendiri atas khilaf diri.

pasti terlalu banyak hak-hak Allah yang aku telah abaikan.

*sungguh, aku sendiri binggung, dalam kehidupan yang tak lari dari menyayangi manusia. hingga kadang aku takut sendiri andai perasaan itu melebihi rasa perlunya, rasa rindunya aku pada Allah. Aku bingung. Harus bagaimana aku bisa mencintai manusia atas dasar iman kepadaNya. Hanya semata kerana Dia…

sungguh aku tak tahu, maka aku mohon ajarkan aku Ya Rabb.Tunjukkan kami cara yang terbaik..

Leave a comment